Депутати проголосували за законопроєкт, який розблокує діяльність Укравтодору та дозволить йому проводити капремонти і будівництво доріг. Про це Інформатор Гроші пише з посиланням на сайт «Наші гроші».
Верховна Рада 1 червня прийняла законопроект №5656 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо зарахування окремих адміністративних зборів за державну реєстрацію у сфері містобудівної діяльності», яким надано привілеї будівельним компаніям по ремонту автомобільних доріг. Головна авторка законопроекту – народна депутатка і голова партії «Слуга народу» Олена Шуляк.
З 258 голосів 220 за нього дали «слуги народу», решту – депутати від груп «За Майбутнє», «Довіра» та позафракційні.
Тепер документ має бути підписаний Президентом України Володимиром Зеленським, щоб набрати чинності. Документ на підпис Президенту відправлено 1 червня.
У законопроєкті мова йде про те, що на період дії воєнного стану в Україні розпорядники та одержувачі бюджетних коштів можуть брати бюджетні зобов’язання відповідно до укладених раніше договорів, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань попередніх років, та з умовою відтермінування таких оплат до відновлення ставок податків і скасування податкових пільг. Тут йдеться про кошти Державного дорожного фонду та забезпечення ремонту доріг державного і місцевого значення.
Також у документі закладено послаблення у сплаті податків для компаній, які займаються ремонтом доріг. Зокрема, такі компанії звільняться від відповідальності за несвоєчасну сплату податків, які вони мають сплачувати протягом 5 робочих днів пропорційно від отриманих від держави коштів – це буде дозволено сплачувати не пізніше останнього дня третього (3) місяця після припинення або скасування військового стану в Україні.
Відповідно після завершенню військового стану ремонтуючим дороги компаніям платити податки потрібно буде як і раніше.
Такі нововведення дозволять Укравтодору відновити ремонти доріг по Україні по раніше укладеним контрактам.
Завдяки законопроекту № 5656, Укравтодор отримує можливість продовжувати ремонти доріг за довоєнними планами. Але це буде робитися із відстрочкою сплати підрядникам за виконані роботи – Укравтодор зможе накопичувати борги, за якими сплатить із Державного дорожного фонду вже після війни. Відповідно, підрядники, що наразі будуть виконувати роботи за власні кошти, отримують податкові пільги до тих пір, поки Укравтодор не погасить перед ними борги.
Наразі ремонт доріг, пошкоджених в результаті бойових дій, відбувається за рахунок інших коштів, а саме виділених Кабінетом міністрів України із резервного фонду держбюджету, тому мова йде саме про продовження реалізації довоєнних планів Укравтодору.
Дмитро Чернишов