Інтерв'ю Інформатор-Україна з Артемом Ляшановим про ринок фінтех-компаній. Від внутрішньої кухні й до конкуренції у цій сфері
Артем Ляшанов – фінтех-підприємець, експерт по стартапах, інвестор – розповів редакції Інформатор України про фінтех-галузь у незвичному ракурсі. Більшість людей сприймають транзакційні платформи та фінансові технології як щось безлике, позбавлене людського інтелекту та емоцій. Артем Ляшанов, спираючись на свій досвід управління проектами у сфері фінтеху, переконаний, що це не так.
Журналіст: Артеме, що таке фінтех-компанія у вашому розумінні?
Артем Ляшанов: По суті, фінтех – це екосистема у контексті цифрового бізнесу. Це симбіоз взаємопов'язаних компаній, що створюють інтегровану пропозицію для автоматизації фінансових процесів. Але рішення про впровадження тих чи інших технологій приймають продавці та покупці, а за цими процесами стоять люди. Це їх знання, досвід, інтуїція та переваги, які роблять фінтех успішним. Саме тому, говорячи про цифрову економіку, я наголошую на людському факторі в технологічній сфері.
Журналіст: Це щось на кшталт цифрового гуманізму?
Артем Ляшанов: Ні. Гуманізм зосереджений на людинолюбстві. А фінтех-компанія – це бізнес, мета якого – заробляти, мати високу рентабельність інвестицій та займати лідерські позиції на ринку. Говорячи про людину в центрі фінтеху, я маю на увазі її вплив на всіх етапах розвитку компаній - від стартапу до піку успіху і навіть до можливих невдач.
Журналіст: Цікаво. Можете докладніше?
Артем Ляшанов: Звісно. Хто є генератором ідеї будь-якого фінтех-проекту? Людина. Наприклад, геній з України Макс Левчин створив PayPal, а німецький підприємець Пітер Тіль став одним із його інвесторів. Я, Артем Ляшанов запустив фінтех-компанію, яка стала популярною в Україні, а також виходить на європейський ринок фінтех-компаній. Команди розробників, які працюють над новими рішеннями, складаються з людей із різними якостями: від трудоголіків до ледарів, від талантів до звичайних випускників університетів. Люди приймають рішення в офісах партнерів, коли підключають компанії до нових фінтех-сервісів. І, нарешті, кінцеві користувачі – це тисячі різних характерів та емоцій, що виявляються у процесі онлайн-шопінгу.
Журналіст: А як щодо штучного інтелекту, який нібито замінює людей у технологічній сфері?
Артем Ляшанов: У контексті нашої розмови це риторичне питання. Джон МакКарті, якого називають батьком штучного інтелекту, теж був людиною.
Журналіст: Дякую. А як справи з конкуренцією на фінтех-ринку?
Артем Ляшанов: Нещодавно я аналізував це питання в одному зі своїх блогів. Українська фінтех-галузь конкурентоспроможна на світовому рівні, і наші продукти мають всі шанси на успіх за кордоном, особливо в Європі, як сказано в блозі Артем Ляшанов. Це створює два протилежні явища. З одного боку, розробники змагаються у створенні досконаліших фінансових рішень, і кінцевий споживач виграє від цього. З іншого боку, ця конкуренція послаблює єдність ринку молодих компаній, що відчиняє двері для несумлінних гравців, які прагнуть придушити нових учасників фінтеху. Вони використовують дискредитацію, злиття та витіснення на тіньовий ринок для придушення прогресивних фінтех-компаній. Це серйозно уповільнює розвиток нових, більш інноваційних та клієнтоорієнтованих рішень у сфері фінансових технологій.
Журналіст: Дякую, Артеме. Дуже цікаві погляди на фінтех-ринок. Впевнена, що українські фінтех-команди матимуть змогу подолати ці виклики, включаючи нечесну конкуренцію. Нагадаю, у нас у гостях був Артем Ляшанов, фінтех-підприємець та інвестор.
Читайте також: Що Український фінтех може запропонувати європейському ринку платежів.