У листопаді 2024 року українці купили 14,7 тисячі вживаних легковиків, що були ввезені з-за кордону
Верховна Рада остаточно ухвалила законопроєкт № 9083, що має спростити торгівлю вживаними автомобілями. Відтепер для них не потрібна буде державна реєстрація.
Як пояснив народний депутат Ярослав Железняк, дане рішення підтримали 270 народних депутатів. Про це повідомило агенство «Уніан».
"Він (законопроєкт – ред.) пропонує надати можливість суб’єктам господарювання, які займаються оптовою та роздрібною торгівлею автотранспорту викуповувати і реалізовувати транспортні засоби, як товар, без постановки їх на облік в СЦ (сервісний центр – ред.) МВС та ТЦК", - зазначив Железняк.
Нагадаємо, що з 2010 року компанії, які торгують вживаними авто, зобов’язані реєструвати придбані автомобілі на себе як основний засіб, а не як товар. Це призводить до подвійної перереєстрації автомобілів в сервісних центрах МВС — спочатку на компанію, а потім на покупця.
За словами голови комітету ВР з питань фінансів Данила Гетманцева, ринок уживаних авто до війни складав 1,7 млн авто на рік, а у 2023 році — 780 тисяч.
"Цього року очікуємо 1,5 млн. І тільки 2,5% від цього продаються в білу. Від продажу автівки в білу держава отримує в середньому 19,8 тис. грн. Від продажу в чорну — 0", — повідомив нардеп.
У листопаді цього року український автопарк поповнили 14,7 тис. вживаних легкових авто, що були ввезені з-за кордону. Середній вік вживаних машин становить 9 років. Лідером реєстрацій, серед ввезених вживаних автівок, тоді був Volkswagen Golf.
Найбільша частка в цьому сегменті авторинку належала бензиновим авто – 46%. Одразу за ними йдуть: дизельні – 26%; електромобілі – 20%; гібриди та авто з ГБО – по 4%.
Для порівняння: у листопаді 2024 року українці придбали понад 5,2 тис. нових легкових авто, що на 3% менше ніж у листопаді 2023 року.