Машини, які ввезли як гуманітарну допомогу, можна поставити як на тимчасовий облік, так і на державний.
Будь-який транспортний засіб повинен бути зареєстрований. Наразі в Україні існує державна і тимчасова реєстрація автомобілів.
Про різницю у реєстрації розповіли у Головному сервісному центрі МВС.
Державній реєстрації підлягають усі види транспортних засобів. Власник повинен зареєструвати або перереєструвати автомобіль чи інший транспорт протягом 10 днів після придбання, митного оформлення чи інших обставин.
«Це регулюється статтею 34 Закону України «Про дорожній рух». Разом з тим відповідно до п. 7 Постанови Кабінету Міністрів № 1388 строк державної реєстрації продовжується у разі введення воєнного стану. Після припинення або скасування воєнного стану власники зобов’язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом 90 днів», - повідомили в МВС.
При першій реєстрації легкового авто у сервісних центрах МВС потрібно сплатити збір на обов’язкове державне пенсійне страхування.
«Експертне дослідження обов’язкове лише для першої реєстрації транспортних засобів, що були у використанні за кордоном. Також при першій реєстрації потрібно надати сертифікат відповідності та митні декларації», - нагадали водіям.
Які документи потрібні для державної реєстрації можна передивитися за цим посиланням.
При державній реєстрації власнику видається пластиковий бланк свідоцтва про реєстрацію авто. Документ в електронному вигляді відображається у Кабінеті водія та в застосунку Дія.
Автівку, яка стоїть на державному обліку, можна вибракувати, на ній можна виїздити за кордон та призначити належного користувача.
Тимчасовому державному обліку підлягають машини, які були примусово відчужені або вилучені. Також такий вид реєстрації може бути застосований для авто, яке придбали на території України або ввезли на територію України у період дії воєнного стану.
Транспортні засоби, ввезені як гуманітарна допомога, можна поставити як на тимчасовий облік, так і на державний. Які документи потрібні для тимчасової реєстрації можна дізнатися тут.
«При тимчасовій реєстрації не потрібно сплачувати податок до Пенсійного фонду, проходити Експертне дослідження та надавати сертифікат відповідності. Видається тимчасовий реєстраційний талон у паперовому вигляді», - пояснили у Головному сервісному центрі МВС.
На автомобіль з тимчасовою реєстрацією не можна призначити належного користувача. Але віднедавна авто з тимчасовим реєстраційним талоном можна вибракувати.
Нагадаємо, Кабмін запровадив механізм тимчасової реєстрації авто, які військовослужбовці отримують як гуманітарну допомогу. Тепер військовослужбовці можуть зареєструвати такий транспорт на своє імʼя та користуватися ним на законних підставах до завершення дії воєнного стану та 3 місяці після його скасування.