Державні лісники турбуються про свою репутацію у медіа. Тому понад 5 млн грн готові віддати приватній компанії за послуги з піару. Звичайно, ліси вже всі захищені, а лісові господарства забезпечені всім необхідним. За що заплатять бюджетні кошти та кому саме — читайте у матеріалі Інформатор Гроші.
Про це стало відомо завдяки системі публічних закупівель ProZorro. Що цікаво: на початку травня 2023 року держпідприємство "Ліси України" очолив Юрій Болоховець. А вже 12 травня вирішили замовити послуги піару.
Послуги замовили фірмі ТОВ "Мейнстрім". За піар вона отримає 5 млн 7,5 тис. грн. Це лише на 1,5 тис. грн менше, ніж початкова максимальна вартість. При цьому інші фірми не подавали заявки на участь у цій закупівлі. При цьому була дискримінаційна умова, згідно з якою дохід потенційного підрядника на рік має становити не менше, ніж вартість цього замовлення. Послуга надаватиметься до кінця 2023 року.
“Ліси України” – це єдине державне підприємство, створене в рамках реформування лісової галузі восени 2022 року. Це підприємство, яке відповідає за охорону, захист, лісорозведення, лісовідновлення та увесь комплекс інших функцій, включно з заготівлею та реалізацією деревини. Підприємство покликане опікуватися 10,4 млн га лісів України. Засновником підприємства виступає Державне агентство лісових ресурсів України (яке очолював Юрій Болоховець до переходу у новостворене підприємство). Структура "Лісів України" включає в себе:
Згідно з тендерною документацією, підрядник має моніторити ЗМІ на предмет згадок "Лісів України" у 500 вітчизняних медіа. Така інформація збиратиметься щотижня. Також потрібно буде аналізувати, як часто цитують ключових спікерів лісової галузі, урядовців і народних депутатів стосовно цих питань. Потрібно буде слідкувати за новинами щодо рубки лісів, голови підприємства Юрія Болоховця, ДроваЄ тощо.
Також ТОВ "Мейнстрім" допоможе "Лісам України" формувати інформаційну політику шляхом консультацій і рекомендацій та підготовки контенту про діяльність держпідприємства та галузі. А ще з замовником затвердять, на яких майданчиках потрібно розміщувати матеріали. Також ТОВ "Мейнстрім" має зняти до 21 документально-рекламного ролика про лісову галузь тривалістю до 10 хвилин кожний. А ще для дітей 5-17 років потрібно зняти 1-хвилинний мультфільм про те, як деревина з часів Київської Русі рятувала українців. До нього додадуть зйомки сучасних об'єктів інфраструктури з дерева (зокрема, фортифікаційні споруди в армії та дерев'яні мости). Також рекламна компанія має забезпечити фотозйомки на 40 тематичних заходах (або менше) - конференції, круглі столи і т.п. Крім цього, ТОВ "Мейнстрім" розробить дизайн брендованої продукції (банери, борди, обгортки продуктів харчування, дизайн картинок в соцмережах і т.п.).
ТОВ "Мейнстрім" (Mainstream) зареєстровано у Києві у 2004 році. Директор — Олег Гавриш. Власники — Євген Гашков (67%) та Володимир Громов (33%). Підприємство доволі помітне на ринку, судячи з фінансової звітності. Згідно з даними YouControl, у 2022 році отримало понад 16 млн грн доходів, у 2021 році - 76 млн 354 тис. грн, у 2020 році - майже 30 млн грн. Серед вагомих попередніх замовників — державне "Укргазвидобування" (9,5 млн грн), Адміністрація морських портів України, "Метінвест" Ріната Ахметова, "Укрнафта", Ferrexpo Костянтина Жеваго, тютюнова компанія Philip Morris та інші. Також "Мейнстрім" має замовників у Великобританії, США, країнах Європейського Союзу. З останнього — агентство виступило піар-партнером форуму War Time Economy, який відбувся у Києві 19 травня 2023 року та де зібралося в районі 500 учасників.
Нагадуємо, Державний комітет телебачення і радіомовлення України за 3,8 млн грн замовив послуги просування України у країнах Європейського Союзу. А Дарницьке лісове господарство, підпорядковане мерії Києва, придбало 4 автомобілі на 3,3 млн грн. От, мабуть, такі ролики потрібно буде знімати:
[embed][/embed]
Дмитро Чернишов