Останнім часом кияни дуже активно писали електронні петиції міській владі. Ми зібрали топ-10 найпопулярніших петицій мешканців столиці до мера Віталія Кличка за серпень та вересень. Найбільш популярна петиція – перевірка стану автобусів. А ще кричуще питання - добудува житла компанії «Укрбуд» Микитася. Також зверталися з проханнями перевірити бомбосховища, скласти реєстр вуличних туалетів, ловити автомобілістів і мотоциклістів без глушників, зробити можливою оплату у громадському траспорті за qr-кодом, зменшити комендантську годину. Детальніше про прохання киян – дізнайтеся у матеріалі.
Щоб петицію розглянула міська влада, вона має набрати 6 тисяч підписів протягом 60 днів. Якщо петиція не назбирає необхідні підписи, вона не розглядається. Обрані нами топ-10 петицій набрали понад 6 тисяч голосів кожна, відповідна їх вже розглянула влада або розглядає.
Цю петицію зареєстрували 11 серпня. Вона набрала 9584 голосів. Її автор Сергій Колнаузов пише про те, що технічний стан деяких маршрутних таксі у столиці жахає. Деякі автобуси при розгоні викидають у повітря чорні клуби диму. А у той час Київ входить до двадцятки міст світу з найзабрудненішим повітрям. Автор просив перевірити перевізників на безпеку транспорту для громадян та опублікувати результати з номерами маршрутів до кінця 2023 року.
У мерії Віталія Кличка на петицію відповіли, що саме перевізники мають перевіряти стан автобусів. А контролювати безпеку перевезень мають поліція та Держслужба з безпеки на транспорті. У свою чергу, мер пообіцяв взаємодіяти з ними у даному питанні.
Зареєстрована 4 серпня петиція набрала 6665 голосів. Її автор Іван Мірошніченко скаржиться, що комендантська година у Києві починається о 23:00, а рух частини громадського транспроту припиняється о 21:30. Тому автор просив, щоб комендантська година починалася з 01:00 години ночі, а не з 23:00. Автору відмовили у його проханні. Віталій Кличко відповів, що рішення про часові рамки комендантської години може бути переглянуто виключно за умови суттєвої стабілізації безпекової ситуації та надходження відповідних рекомендацій від військового командування міста Києва.
Ця петиція від 5 серпня набрала 6140 голосів. Автор Єгор Кічко запропонував змінити назву проспекту, який носить ім’я кривавого диктатора Сталіна та назвати на честь видатного українського композитора Володимира Івасюка. За авторства Івасюка були створені такі чудові пісні як «Червона Рута», яка стала неофційним гімном збірної України з футболу, також такі легенди, як «Водограй» та «Я піду в далекі гори». Попри декомунізацію в Україні, яка розпочалася у 2015 році, у назві проспекту досі було присутнє ім’я Сталіна.
Віталій Кличко позитивно відреагував на дану петицію. Київрада підготувала проєкт рішення про перейменування. А 8 вересня 2022 року депутати міської ради проголосували за перейменування.
Автор петиції Роман Настенко пише, що «більшість бомбосховищ Києва у жахливому стані. При цьому влада намагається примусити киян користуватись бомбосховищами, забороняючи працю транспорту і магазинів під час повітряних тривог. А у бомбосховища страшно зайти». Він просив владу привести у порядок всі бомбосховища столиці. Петиція була зареєстрована 22 серпня та набрала 6099 голосів.
У Віталія Кличка відповіли, що на сьогодні в місті Києві сплановано використання 3616 укриттів (2888 цокольних і підвальних приміщень; 409 підземних автопаркінгів; 272 підземних переходи; 47 підземних приміщень метрополітену) загальною місткістю понад 2649,8 тис. осіб. А утримання бомбосховищ має відбуватися і за рахунок тих, у кого на балансі знаходяться приміщення за даною адресою. На засіданні постійної комісії Київської міської ради з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу петицію підтримали. Але про якісь кроки не повідомляється.
Дана петиція Віталія Карпова з 26 вересня набрала 6071 підпис. У ній інвестори звертаються до міського голови Віталія Кличка з проханням про допомогу. У 2019 році Президент України Володимир Зеленський доручив держкомпаній «Київміськбуд» добудувати проблемні об’єкти «Укрбуду» (який очолював свого часу Максим Микитась). Роботи йшли. Однак на початку повномасштабного вторгнення росії в Україну «Київміськбуд» був позбавлений основного джерела фінансування через те, що продажи квартир практично припинилися. Через це будівництво було заморожено.
80% акцій «Київміськбуду» належать громаді Києва. Серед інвесторів є переселенці (ВПО), військовослужбовці, співробітники МВС. Тому у мера просять:
На це заступник голови Київської військової адміністрації Вячеслав Непоп відповів, що у міста немає повноважень для таких рішень. Але місто шукатиме шляхи вирішення проблеми. Нагадаємо, нещодавно Максим Микитась, який повернув собі через суд «Укрбуд», обіцяв добудувати всі об’єкти.
Таку петицію зареєстрував 25 серпня Павло Постоєнко. Вона набрала 6041 підпис. Автор просив розмістити в мобільному додатку «Київ Цифровий» мапу працюючих туалетів. Щоб на мапі були всі туалети, якими могла б скористатися будь-яка людина: безкоштовні/платні, в будівлях/парках/підземних переходах, для осіб з інвалідністю тощо. І щоб їхні власники/балансоутримувачі обов’язково повідомляли адміністратора карти про закриття чи зупинення роботи даних туалетів. Віталій Кличко відповів, що петиція була підтримана та, можливо, таке прохання громадян впровадять у життя.
У цій петиції Артем Ткаченко просить міського голову звернутися до поліції, щоб забезпечити дотримання заборони Київради на пересування столицею транспортних засобів (мототранспорту і автомобілів), у яких відсутні шумопоглиначі. Бо під чай війни, на думку автора петиції, поліція практично не звертає увагу на таких порушників. Петиція набрала 6034 голоси. Мер Кличко відповів, що буде розглянути можливість співпраці КМДА з поліцією, щоб подібних порушень було менше.
Антон Панасенко запропонував зробити безкоштовний туалет по 3 кабінки на кожній станції метро для тих, хто оплатив проїзд. Ідею підтримали 6027 киян. У Кличка петицію підтримали та направили її у департамент транспорту КМДА.
Автор петиції Артем Антонів, якого підтримали 6013 людей, зазначає, що частина людей іноді забуває брати з собою транспортну картку, а користуватися нею, буває, не зручно для оплати і валідації проїзду у громадському транспорті. Тому просить передбачити можливість оплачувати поїздки у додатку «Київ цифровий» за QR-кодом. Електронну петицію у мерії підтримали та розробили план заходів по впровадженню цієї пропозиції.
Олександр Красник пише, що на доріжках, де ходять люди, залишаються «відходи» від копитних тварин у Голосіївському парку та Парку партизанської слави. Тому просить зобов’язати власників прибирати за своїми тваринами або платити штрафи. Петицію підтримали 6008 громадян. Секретар Київської міської ради Володимир Бондаренко відповів, що петицію підтримано, а з власниками тварин має працювати поліція. Її направили на розгляд заступнику мера Петру Пантелеєву та депутатській комісії з питань зв’язку з правоохоронцями.
Ознайомитися з петиціями липня можна за посиланням.
Дмитро Чернишов