Фонд Сергія Притули придбав на 2,5 млн грн вантажівки фірми Свинарчука з Дніпра

Фонд Сергія Притули придбав на 2,5 млн грн вантажівки фірми Свинарчука з Дніпра

Мабуть, багато хто пам'ятає прізвище Олега Свинарчука (Гладковського) через скандали в оборонній сфері за часів попереднього президента. А ще його підприємство "Богдан Моторс" збанкрутувало та практично "позбавило" державний "Укрексімбанк" 1,64 млрд грн, не повернувши кредити. Тепер відбувається продаж майна банкрута, у чому взяв участь і Фонд Сергія Притули. Частково збитки покриють завдяки майну, яке продадуть.

Як зазначається, благодійний фонд придбав шасі (кузови з деталями) 20 невеликих південнокорейських вантажівок КМ 450. Судячи з опису та ціни, вони не на ходу, але можуть бути відремонтовані, переобладнані та використані на потреби держави або принаймні для перевезення необхідних товарів. За такий товар Благодійний фонд Сергія Притули сплатить 2 млн 570 тис. грн. Можливо, ще доведеться доплатити 20% ПДВ від цієї суми.

Стартова вартість майна була понад 19 млн грн, але за такою ціною залишки б/в вантажних автомобілів ніхто не захотів купувати. Вони були виготовлені у 2014 році та обладнані дизельними двигунами. Наразі очікується підписання договору. Зазначимо, що майном розпоряджається та продає його арбітражний керуючий з Дніпра. Тому контакти з колишнім чиновником Олегом Гладковським (Свинарчуком) у цьому процесі не відбуваються.

Такі автівки випускаються у Південній Кореї з 1998 року. Створені на базі американського Kaiser Jeep M715. Стоять на озброєнні у ряді азійських країн. Свого часу подібними легкими вантажівками в ЗСУ планували замінити старі радянські УАЗи.

Так виглядає "цілий" автомобіль KM-450. Можна використовувати і для медичних цілей.
Так виглядає "цілий" автомобіль KM-450. Можна використовувати і для медичних цілей.

Чому "Богдан Моторс" банкрут?

ПрАТ "Автомобільна компанія "Богдан Моторс" наразі зареєстрована у Дніпрі. Вона займалася виробництвом автомобільної техніки, автобусів тощо. У 2009 році вона взяла ряд кредитів у державному "Укрексімбанку" нібито під будівництво нових заводів за мільярд гривень під 17,5% річних у Черкасах та Луцьку. Потім почалася фінансова криза, потім АТО/ООС. Ці фактори не сприяли реалізації масштабних інвестиційних проєктів. Наприкінці 2015 року компанія мала погасити кредит, але не погасила. У 2014 році компанія та банк підписали додаткову угоду, якою заднім числом зменшили ставку за кредитом. Станом на 25.03.15 борг «Богдан Моторс» перед «Укрексімбанком» становив 1 млрд 43 млн 836 тис. 131,43 грн. З яких 799 млн 666 тис. грн — тіло кредиту. Після цього домовилися про реструктуризацію боргу. Кредит мали погасити до кінця 2031 року.

Корпорацію «Богдан» створено у лютому 2005 року з метою реалізації масштабних інвестпроєктів, спрямованих на створення в Україні потужностей з виробництва транспортних засобів усіх типів. Корпорація у рамках виконання інвестиційної програми побудувала автомобільні заводи у Черкасах потужністю 120-150 тис. легкових автомобілів та Луцьку потужністю 6 тис. автобусів та тролейбусів на рік. Ключовою особою корпорації «Богдан» є давній соратник Петра Порошенка, який пішов з посади першого заступника секретаря РНБО через скандал в Укроборонпромі Олег Гладковський (попереднє прізвище — Свинарчук).

Фірми, яки виступали поручителями за кредитом перед "Укрексімбанком" збанкрутували. У січні 2021 року було порушено справу про банкрутство "Богдан Моторс" у Господарському суді Дніпропетровської області. За ініціативою ТОВ "Фінансова компанія "Фінворк" у липні 2021 року була почата процедура ліквідації підприємства. У реєстр компаній, якому воно заборгувало, внесли:

  • державний «Укрексімбанк» - 1,64 млрд;
  • UniCredit Bank AG - 1,78 млрд грн;
  • фінкомпанія «Фінворк» - 5,9 млн грн;
  • "Саревін Інвестмент" - 2,35 млрд грн;
  • Міжнародний інвестиційний банк - 181,6 млн грн;
  • інвестфонд "Бриз" - 385,8 млн грн;
  • «Автомобільна група «Богдан» – 349,8 млн грн.

Останні чотири компанії зі списку так чи так були пов'язані з Олегом Гладковським. При цьому через банкрутство Гладковському не доведеться повертати всі ці мільярди (понад 6,7 млрд грн). Бо їх тепер нізвідки взяти.

За рік Фонд Притули зібрав на допомогу українській армії майже 4 млрд грн. Серед найбільших проєктів фонду — «народний супутник» за 600 млн грн, 101 БТР Spartan на 236 млн грн, дрони-камікадзе RAM ІІ UAV та багато чого іншого. А цією покупкою зробить ще одну хорошу справу — частина коштів з продажу шасі для вантажівок дістанеться державному "Укрексімбанку". Тим паче дешевше і простіше відремонтувати старе, ніж купувати нове.

Нагадаємо, у Дніпрі СБУ заарештувала майно найбагатшого депутата обласної думи Бєлгородської області росії на 180 млн грн, детальніше про це — тут.

Валерій Магланович

 

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.