Поставлене завдання максимально посилити імпортозаміщення та експорт
Щоб стати економічно самодостатньою державою і не залежати від ситуації на зовнішніх ринках та геополітичних змін, Уряд поставив у пріоритет – підтримку національного виробника, нарощування несировинного експорту і залучення інвестицій у реальний сектор. Розвиток цих напрямів – прямий вклад в обороноздатність країни і частина національної політики «Зроблено в Україні».
На цьому наголосила Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки України Юлія Свириденко під час заходу «День постачальника 2024», присвяченого зустрічі з вітчизняними виробниками та обговоренню питання демонополізації та імпортозаміщення продукції для потреб АТ «Укрзалізниця».
«Нашу безпеку і оборону ми можемо фінансувати виключно коштами, які заробляємо всередині країни. З кожної гривні, витраченої на українські товари, до 40% повертається назад у бюджет. Саме тому, коли у час війни для потреб Укрзалізниці матеріали закуповуються в іноземних постачальників – це позбавляє ресурсу нашу армію. Тож наша задача – посилити імпортозаміщення, всюди, де можливо, перейти на українські товари і компоненти. Держава, зі свого боку, посилює інструменти підтримки бізнесу», - зазначила Юлія Свириденко.
Минулого року, коли банківський сектор не міг надавати дешеві кредити, це робила держава. Більшість кредитів в країні було видано за програмою 5-7-9. Цього року Уряд збільшив її фінансування до 18 млрд грн. Підприємствам переробної промисловості збільшено ліміт до 150 млн грн та термін кредитування до 10 років, також покращено умови для деокупованих територій, аби вони могли швидше відновлюватися. Пріоритетом програми будуть кредити на інвестиційні цілі.
Розвиток українських виробників і залучення інвестицій в реальний сектор є пріоритетами Мінекономіки. Для підтримки виробників Уряд запустив програму грантів на розвиток переробної промисловості. За цією програмою підприємець може отримати від держави до 8 млн грн на модернізацію свого виробництва.
«Важливо – збільшувати рівень локалізації. Якщо в середньому у світі рівень проникнення імпорту в публічні закупівлі складає 7%, то в Україні цей показник складає неймовірних 38%. У наступному році рівень локалізації буде на рівні 20% і розповсюджуватиметься на міський транспорт, залізничний транспорт, комунальну і спецтехніку, енергетичне машинобудування. Ми думаємо над розширенням цього списку», - підкреслила Юлія Свириденко.
Для сприяння імпортозаміщенню Укрзалізниця, зі свого боку, має планувати свою потребу в товарах наперед, надавати технічні специфікації на товари, які мають підлягати імпортозаміщенню, і розробити механізм тестування та сертифікації українських товарів, які можуть замінити імпортні. При цьому ключовим є підтримка продуктивного діалогу з виробниками, щоб вони розуміли потребу і докладали зусиль для задоволення цієї потреби.