На добудову на Подільсько-Воскресенського мосту у Києві виділили ще 183 мільйони: скільки триває довгобуд

Дмитрий Чернышев

11 жовтня депутати Київради зібралися на термінове засідання. Вони внесли зміни до бюджету і погодили виділення 183 мільйонів гривень на Подільсько-Воскресенський міст. Його будують уже кілька десятиліть і планували відкрити до кінця 2021 року. Але не склалося.

Про виділення 183 млн грн на довгобуд повідомила у соцмережі депутатка Київради Ксенія Семенова. «Голосували зміни до ще цьогорічного бюджету. Нічого додатково на облаштування укриттів не з‘явилося. Департамент фінансів стверджує, що і так достатньо грошей на приведення укриттів в порядок. Угу, на відра вистачає. Ну і вишенька на торті – 183 мільйони на Подільсько-Воскресенський міст», - повідомила Ксенія Семенова.

Також, Київрада внесла зміни до програми економічного і соціального розвитку міста Києва  на 2021-2023 роки. «До програми внесено зміни стосовно кошторисної вартості інфраструктурних проєктів, термінів їх реалізації, фактично виконаних обсягів робіт та їх  вартості відповідно до укладених договорів», - йдеться у повідомленні.

Ще рік тому вартість будівництва Подільсько-Воскресенського мосту становила майже 20 млрд грн. Про це писав сайт «Слово і діло». Це міст, або ще його називають - мостовий перехід будують уже кілька десятиліть і планували відкрити до кінця 2021 року. Але не склалося.

Що відомо про будівництво мосту

Вперше про потребу у новому мості заговорили наприкінці 80-х років. Тоді цей намір зафіксували у Генплані столиці

Фото – сайт «Слово і діло»

Старт будівництва починається з 1993 року, коли міська рада столиці затвердила техніко-економічне обґрунтування робіт. На той момент проєкт оцінювався в 40 млрд 701 млн купоно-карбованців. Закінчити будівництво планували до 2002 року, але в 1997-му роботи зупинили.

У 2002 році про міст знов згадали і на роботи виділили 4 млн грн. Через десять років кошторис виріс до 7 млрд 628,1 млн грн. У 2016 році вартість будівництва виросла до 11 млрд 251,2 млн грн. В Київраді це пояснили зміною проєкту, який передбачав шість смуг руху транспорту і дві колії для метрополітену.

Кошти хоч і виділяли. Проте не всі витрачали. Згідно з даними аудиту, з 2002 по 2017 роки на будівництво мосту з міського бюджету було виділено 4,7 млрд грн, з яких освоєно лише 4 млрд. Зокрема, з 1,1 млрд грн, виділених на 2017 рік, було освоєно лише 512 млн грн. Отже, з 11,3 млрд грн на будівництво моста на 1 січня 2018 року було виділено лише 46% необхідних коштів, а освоєно лише 35,7% — трохи більше ніж третину.

У 2021 році проєкт знов переглянули. Його вартість після цього виросла до 19 млрд 921,6 млн грн. Це пояснили зміною будівельних норм і необхідністю зробити ще один з'їзд і заїзд на міст із Троєщини.

Рік тому мер Києва Віталій кличко пояснив, чому відкриття мосту відкладається. «На одній із нарад, де мені розповідали про те, що у нас можлива затримка з введенням мосту в експлуатацію, я звернувся до профільного заступника, відповідального за транспортну інфраструктуру і Подільсько-Воскресенський міст зокрема, - говорив Кличко в інтерв’ю у жовтні 2021 року. - Я йому сказав: міст повинен бути готовий наприкінці року, це жорстка вимога. Мені не подобається, коли камені летять в мою сторону, а зобов'язання, яке ви дали, не відповідає дійсності. Тому якщо міст не поїде, той, хто надав мені неправдиву інформацію, працювати тут не буде».

Проте, хтось таки, мабуть, втратив посаду. Тому що святкового відкриття під кінець минулого року так і не відбулося. Хоча в червні 2021 року Кличко заявляв - роботи на Подільсько-Воскресенському мостовому переході вже на фінальній стадії будівництва.

Інформатор Гроші писав, що Кличко залишився без Муніципального банку: Фонд гарантування вкладів розпочав ліквідацію «Банку Січ». Гроші на його придбання Київрада перевела у резервний фонд.

Ірина Логуш

No ad for you