Оборот сектору роздрібної торгівлі на другий рік повномасштабної війни зріс на 30%: дослідження YouControl

За висновками спільного дослідження YouControl.Market та Асоціації ритейлерів України, на другий рік повномасштабної війни ритейлери збільшили чистий дохід від реалізації продукції майже на 380 млрд грн порівняно із 2022-м.

Оборот сектору роздрібної торгівлі на другий рік повномасштабної війни зріс на 30%: дослідження YouControl
Оборот сектору роздрібної торгівлі на другий рік повномасштабної війни

За висновками спільного дослідження YouControl.Market та Асоціації ритейлерів України, на другий рік повномасштабної війни ритейлери збільшили чистий дохід від реалізації продукції майже на 380 млрд грн порівняно із 2022-м. 

 

У 2023 році показник досяг 1,54 трлн грн, що на 30% більше, ніж у 2022 році, і на 100 млрд грн більше за довоєнні обороти галузі. 

Враховуючи, що офіційний рівень інфляції у 2023 році становив лише 5,1%, можна стверджувати, що український ритейл стає на шлях активного розвитку.

Як пояснює фінансовий аналітик YouControl Роман Корнилюк зростання чистих доходів від реалізації продукції у гравців ринку роздрібної торгівлі в 2023 році виглядає незвично на фоні продовження руйнівної російсько-української війни, втім має вагомі економічні причини: 

“По-перше, позитивним фактором для ритейлу виступила макрофінансова, валютна та цінова стабільність, яку вдавалось утримували нацбанку та мінфіну в процесі складних однак конструктивних взаємовідносин із країнами-союзниками та міжнародними донорами останні півтора року. 

По-друге, зростання бюджетних видатків підсилених міжнародною допомогою і ростом податкових надходжень додало фіскальних стимулів економіці, адже кошти в кінцевому підсумку опинились на споживчому ринку. 

По-третє, попри зміну режиму валютного курсоутворення у напрямку керованої гнучкості курс гривня/долар донедавна більше тяжів до керованості та утримання від девальваційного шоку, що створювало сприятливі умови для імпорту, роль якого лишається напрочуд вагомою в структурі роздрібної торгівлі.

Важливий вплив на зростання роздрібного ринку впродовж 2023-го та 5 місяців 2024 року безсумнівно чинила й внутрішня антикрихкість основних учасників ринку ритейлу, які зуміли чудово адаптувати бізнес-моделі до шоків війни, втримавшись на плаву в перший рік повномасштабного вторгнення попри фізичні руйнування мережі на прифронтових та тимчасово окупованих територіях, енергетичну кризу, а також тектонічні зміни в логістичних ланцюжках та демографічному ландшафті країни”.

Повна версія дослідження на сайті.  

Партнерський матеріал

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube