Попри війну: Київ закуповує трамваї з Дніпра на 25 млн євро

Попри війну: Київ закуповує трамваї з Дніпра на 25 млн євро

Ще до початку повномасштабної війни комунальне підприємство «Київпастранс» уклало договір з одеською компанією «Татра-Юг» на майже 25 млн євро на постачання трамваїв до столиці. Їх виробляють у Дніпрі. Попри війну поступово парк трамваїв столиці поповнюється. У той же час місто Дніпро такими не користується та закуповувало до російського вторгнення старі трамваї з Німеччини.

2 роки тому КП «Київпастранс» Київради та одеська компанія ТОВ «Татра-Юг» уклали договір на постачання 20 нових трамваїв К-1Т306 до Києва. Контракт підписано за результатами міжнародного тендеру проведеного за правилами Європейського Інвестиційного Банку в рамках реалізації проєкту «Міський Громадський Транспорт України». Трамваї будуть 100% низькопідлогові, трисекційний, довжиною 27 метрів. Вартість угоди – 24 млн 890 тис. євро. Кошти отримані в кредит від Європейського Інвестиційного Банку (ЄІБ).

Станом на 23 лютого 2023 року Київ вже отримав 12 з 20 трамваїв. Трамваї вже здійснюють перевезення пасажирів на маршруті №35 сполученням вул. Сержа Лифаря – станція метро «Лісова». На цьому маршруті курсує десять нових вагонів. Один вагон курсує на маршруті №33а за сполученням вулиця Павла Усенка (Дарницьке ТРЕД) – ДВРЗ. Ще один трамвай наразі на гарантійному ремонті. Ще 8 трамваїв Київ має отримати до кінця 2023 року.

Трамвай українського виробництва К-1Т306
Трамвай українського виробництва К-1Т306

К1-Т306 – перший повністю низькопідлоговий трамвай компанії «Татра-Юг». Він має довжину 26 метрів, довгу першу та третю секції, коротку другу. Вагон має 6 дверей, всі вони в першій і третій секціях – по дві широкі двостулкові та по одній більш вузькій, одностулковій. У другій секції дверей немає. У нових трисекційних трамваях із низькою підлогою — 59 сидячих місць, у тому числі й для людей з інвалідністю. Загалом такий трамвай може перевозити близько 260 пасажирів. Салон та кабіна водія оснащені кондиціонерами, також у салоні спереду та ззаду встановлені відеокамери. Трамвай оснащений GPS-трекером, системою електронного квитка та системою підрахунку та обліку пасажирів.

Салон нового трамваю
Салон нового трамваю

«Татра-Юг» виготовляє трамваї майже 30 років. Виробництво трамваїв ведеться у Дніпрі. Весь цей час працюють тільки на експорт: або до інших міст України, або за кордон. Компанія протягом 2019-2020 років поставила 15 трамваїв для міста Александрія у Єгипті. 22 грудня 2022 року мерія Одеси замовила виготовлення 13 нових трамваїв для міста. До Києва компанія вже поставила 10 нових трамваїв протягом 2019-2020 років на 428 млн 888 тис. 880 грн за іншим тендером. На 95% у трамваях вітчизняні комплектуючі: здебільшого у виробництві деталей залучені підприємства Дніпра та Київської області.

Разом з тим місто Дніпро не закуповувало нові трамваї, вироблені у власному місті. Воно надавало перевагу бувшим у використанні трамваям з Німеччини. Питання у вартості. Адже такий трамвай коштує понад 1 млн євро, а «старі» трамваї з Європи – по 60-80 тисяч євро. Наприклад, 22 лютого 2022 року депутати Дніпровської міської ради проголосували за купівлю 14 чехословацьких трамваїв Tatra KT4D з Німеччини на 24 млн грн – це дешевше, ніж 1 новий трамвай. Щоправда, через війну така закупівля не вдалася. У 2021 році для Дніпра та Кривого Рогу мали придбати нові трамваї на 1,2 млрд грн, однак закупівля не відбулася. Також у мерії Дніпра раніше обґрунтовували небажання купувати нові трамваї необхідністю перекласти трамвайні колії, на що було необхідно (за їхніми підрахунками) 250 млн євро.

Трамваї Tatra KT4D, які Дніпро закуповувало до повномасштабного вторгнення. Основний плюс — низька ціна, завдяки чому старими трамваями можна покрити все місто.
Трамваї Tatra KT4D, які Дніпро закуповувало до повномасштабного вторгнення. Основний плюс — низька ціна, завдяки чому старими трамваями можна покрити все місто.

Нагадаємо, «Київпастранс» витратить 11,4 млн грн на охорону зупинок на Троєщині. Водночас у столиці не планують встановлювати бетонні укриття для громадян поблизу зупинок громадського транспорту, як це зараз роблять у Херсоні. Є і хороші новини у сфері транспорту: відновлено будівництво метро на Виноградар.

Дмитро Чернишов

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.