Не дивно, що роботи на мості постійно дорожчають на сотні мільйонів гривень. Як вважають слідчі, директор генпідрядної організації вказав у документації неправдиву інформацію про виконані роботи та їхню вартість у 2020 році. Керівника цієї організації відправили під домашній арешт. Детальніше про нову халепу з Подільсько-Воскресенським мостом та про причетних – читайте в Інформатор Гроші.
У столичній прокуратурі повідомили, що у грудні 2020 року керівник генпідрядної організації вказав у документах неправдиві дані про обсяги та вартість виконаних підводних робіт, зокрема з очищення металоконструкцій від обростання на глибині 12-20 метрів із залученням водолазної станції на Подільському мостовому переході через ріку Дніпро у Києві. Правоохоронці провели огляд на будівництві Подільського мосту із залученням експертів та водолазів з метою перевірки обсягів і якості виконаних робіт, у т. ч. підводних, та їх фактичної вартості. За результатами судової будівельно-технічної та економічної експертизи роботи на загальну суму понад 6 млн грн. документально не підтверджуються.
Тому, на думку слідчих прокуратури, генпідрядна організація незаконно отримала понад 6 млн грн за роботи, які не проводила. Керівник генпідрядної організації наразі знаходиться під цілодобовим домашнім арештом. Раніше вже йому було повідомлено про підозру за фактами завищення вартості робіт з використанням найманого нестандартного обладнання на суму близько 36 млн грн, а також робіт з фарбування прольотних плит Подільського мосту на суму близько 2 млн гривень. Тобто загалом втрати бюджету можуть становити понад 44 млн грн від діяльності генпідрядної організації за цими епізодами. У 2020 році Національна поліція повідомляла, що за її підрахунками на будівництві мосту могли вкрасти до 80 млн грн (за участі замовника робіт, генпідрядника та субпідрядників). У жовтні 2021 року прокуратура стверджувала, що на будівництві мосту могли вкрасти 150 млн грн.
Замовником робіт виступає комунальне підприємство Київради «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» (наразі очолює Роман Лісневський). Підпорядковується підприємству Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. У 2017 році це КП провело тендер з визначення генерального підрядника для будівництва Подільського мосту у Києві.
Генеральним підрядником з 2017 року виступало ТОВ «Еко-Буд-Трейд». Згідно з даними з системи ProZorro протягом 2017-2021 років компанія отримала з бюджету за роботи за цим тендером на Подільсько-Воскресенському мості 444 млн 590 тис. 773 грн. Загалом компанія отримала за декілька років з бюджету Києва на добудову мосту понад 6 мільярдів гривень.
За даними журналістів «Бігус Інфо», діяльність ТОВ «Еко-Буд-Трейд» контролювалася «смотрящим за Києвом» Денисом Комарницьким – впливовим бізнесменом та колишнім депутатом Київради у часи мера Черновецького (був головою фракції Блоку Черновецького у 2008-2010 роках). Компанія, за даними Youcontrol, зареєстрована у Києві у 2014 році зі статутним капіталом у 1 тис. грн. Пізніше статутний капітал збільшили до 7 млн грн. Власником протягом 2017-2019 років був Максим Половко. Пізніше співвласником став Євген Расторгуєв. У 2020 році замість Расторгуєва співвласником став Валерій Міщенко. А у 2023 році замість Половка співвласником став Володимир Яцун (хоча бенефіціаром вказано Половка). Валерій Міщенко був пов’язаний спільним бізнесом з нардепом Олесем Довгим, заступником голови Офісу Президента Олегом Татаровим, братом екс-нардепа Вячеслава Константіновського Олександром, а ще був помічником колишнього народного депутата від БЮТ Григорія Омельченка у 2006-2012 роках. Максим Половко у 2015 році невдало балотувався до Київради за списками Блоку Петра Порошенка. Максима Половка пов’язували з заступником голови КМДА Вячеславом Непопом та екс-головою «Київміськбуду» Михайлом Голицею.
З серпня 2019 року по червень 2022 року підприємство ТОВ «Еко-Буд-Трейд» очолював Віталій Фастовець (який є підозрюваним у справах про привласнення державних коштів на будівництві мосту). Після нього до квітня 2023 року підприємство генпідрядника будівництва очолював Олександр Будник, після нього на місце повернувся Фастовець. Цікаво, що повний тезка Фастовця працює у комунальному підприємстві «Київпастранс» (але це збіг).
Подільський мостовий перехід – це складна конструкція мостів та естакад, які мають з'єднати правобережний Поділ через Труханів острів та Русанівські сади з лівобережною Воскресенкою. Шість автомобільних смуг та нова лінія метро повинні полегшити сполучення між лівим та правим берегами. Подільсько-Воскресенський мостовий перехід через Дніпро – один з найважливіших інфраструктурних проєктів у столиці України. Він повинен розвантажити Північний міст. Крім того, по ньому мала б проходити четверта гілка Київського метро. Але вже 15 років Подільський бруківець — це довгобуд, роботи на якому постійно заморожують. Старт будівництва починається з 1993 року, коли міська рада столиці затвердила техніко-економічне обґрунтування робіт. У 2021 році заступник Кличка Микола Поворозник підписав розпорядження про збільшення вартості робіт з будівництва мосту з з 11,251 мільярда гривень до 19,922 млрд грн. У 2023 році депутати Київради проголосували за виділення додаткових 183 млн грн на будівництво мосту. Вартість робіт на цьому мості за всі роки вже перебільшила 20 млрд грн.
У грудні 2021 року повідомлялось, що будівельна готовність Подільського моста становить 90%. Раніше, в листопаді 2021 року, Кличко звільнив свого заступника Олександра Густєлєва за зрив термінів будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Якби не російське вторгнення, то, вірогідно, мост вже б добудували та відкрили. У 2021 році СБУ повідомила, що на будівництві Подільсько-Воскресенського мосту у Києві збиралися вкрасти 3 млрд грн. Що цікаво, раніше одним із підрядників з будівництва мосту виступала колишня фірма вже колишнього Президента України Петра Порошенка ПрАТ «Завод «Кузня на Рибальському» (продана наприкінці 2018 року Сергію Тігіпку). На думку журналістів "Бігус Інфо" свій інтерес у проведенні робіт на мості мали й родичі народного депутата Миколи Тищенка.
[embed][/embed]
Нагадуємо, минулого року Антимонопольний комітет оштрафував 2 фірми за змову на тендерах по роботах на Подільсько-Воскресенському мосту. Фірма, яка ремонтувала Новий міст у Дніпрі досить довго, віддали проведення робіт на Південному мості у Києві за 85 млн грн. А чому подорожчає будівництво Шулявського мосту на 30 млн грн - читайте тут.
Дмитро Чернишов