Скільки екс-мер Києва Черновецький та нардеп Столар витрачають на рекламу у соцмережах: аналіз ЧЕСНО

Скільки екс-мер Києва Черновецький та нардеп Столар витрачають на рекламу у соцмережах: аналіз ЧЕСНО

Аналітики Руху "ЧЕСНО" порахували, скільки за 3 місяці грошей на рекламу витратили українські політики. Найбільше — нардеп від забороненої ОПЗЖ Вадим Столар та колишній мер Києва Леонід Черновецький. Хто з політиків рекламується найпомітніше у Facebook та YouTube та скільки це коштує — читайте в Інформатор Гроші.

Згідно з даними ЧЕСНО, отриманими у Facebook, найбільше з усіх політиків за останні 3 місяці платив народний депутат України Вадим Столар. Він висвітлював діяльність власного благодійного фонду. Також у список потрапив екс-президент Петро Порошенко.

Найбільші замовники реклами серед політиків за останні 3 місяці. Фото: ЧЕСНО
Найбільші замовники реклами серед політиків за останні 3 місяці. Фото: ЧЕСНО

Як зазначають журналісти ЧЕСНО, на рекламу соціальних і політичних дописів за останні 3 місяці українськими замовниками було витрачено 229 тисяч доларів (понад 8 мільйонів гривень). Якщо казати про політиків, то Фонд Вадима Столара за останні 90 днів замовив послуги реклами на 7,46 тис. дол.(понад 276 тис. грн). Нагадуємо, що Вадим Столар є народним депутатом України з 2019 року від партії "Опозиційна платформа — За життя", з якої він вийшов невдовзі після початку повномасштабного російського вторгнення.

На другому місці — колишній міський голова Києва (2006-2012) та колишній народний депутат України (1996-2006) Леонід Черновецький. Після свого відходу з політики у 2012 році мільярдер пробує себе у ролі "мотиваційного автора", бізнесмена та політичного відеоблогера. За 90 днів Черновецький витратив 2,93 тис. дол (понад 108,5 тис. грн). на рекламу своїх відео "Как и кто уничтожал Украину" з критикою інших політиків та олігархів. Цікаво було б і побачити передачу "Хто і як знищував Київ", де можна розповісти про діяльність колишніх мерів столиці, але навряд чи Черновецький таке запише. А ще Офіс Генпрокурора України оголосив підозру у посяганні на кордони України Черновецькому, який мешкає нині в Ізраїлі — все через "блогерство" політика та його неоднозначні висловлювання минулого року, які підігравали російській пропаганді.

Відео від Леоніда Черновецького. Скрін від ЧЕСНО
Відео від Леоніда Черновецького. Скрін від ЧЕСНО

На третьому місці за вартістю реклами у Facebook народний депутат України від партії "Слуга народу" з Чернівецької області Максим Заремський. Він витратив 2,3 тис. дол. (понад 85 тис. грн). Далі йде голова Хмельницької обласної ради (з кінця 2020 року) Віолета Лабазюк, яка представляє партію "За Майбутнє", політикиня витратила  2,16 тис. дол. (понад 80 тис. грн). За нею йде представниця партії "Слуга народу" віце-прем'єрка з питань євроінтеграції Ольга Стефанишина - 1,78 тис. дол. (близько 66 тис. грн). За нею йде депутат Броварської міської ради Київської области Олександр Казаков з 1,56 тис. дол. (57,7 тис. грн).

На сьомому місці п'ятий Президент України (2014-2019) та нині народний депутат Петро Порошенко. Лідер "Європейської солідарності" на рекламу у фейсбуці витратив лише 1,52 тис. дол. (56,5 тис. грн) за останні 3 місяці. Також серед політиків, які витрачали кошти народний депутат від Хмельниччини Сергій Лабазюк (1,03 тис. дол.), колишній народний депутат України з міста Кам'янське Дніпропетровської області Віталій Купрій (0,97 тис. дол.), народний депутат України від "Слуги народу" з Київщини Олександр Горобець (0,9 тис. дол.).

За підрахунками ЧЕСНО, у Google українські політики витратили на рекламу за останній час від 1 млн грн до 2,6 млн грн. Точно це підрахувати неможливо, бо Google не показує статистику з розцінками по Україні. Фонд Вадима Столара рекламує 40 своїх відео у YouTube: це може коштувати від 10 до 20 тис. дол. (тобто до 740 тис. грн). 12 своїх відео рекламує через Google Леонід Черновецький. Лідерами з замовлення реклами щодо соціальних питань є благодійні фонди "Коло Життя" та "Відновлення Добробуту", які також є лідерами по видатках і у фейсбуці.

Серед найбільших розміщувачів інформації у Facebook декілька організацій. На першому місці фонд "Коло Життя" (26,5 тис. дол. або понад 980,5 тис. грн), цей фонд створено у 2022 році Оленою Попович, яка його й очолює. На другому місці благодійний фонд "Відновлення Добробуту" (17,3 тис. дол. або понад 640,1 тис. грн), створений у 2022 році в Ірпені Сергієм Ладовчиним. Далі йдуть Інститут когнітивного моделювання (який раніше співпрацював зі Столаром, а зараз просуває телеграм-канал Ukraine.Now: ця організація витратила на рекламу 15 тис. дол. (або понад 555 тис. грн). Ще у цьому списку сторінка "Українські новини" (11,9 тис. дол. або 440,3 тис. грн) та КШДУ ім. С. Нижного (9,59 тис. дол. або близько 355 тис. грн).

Головні українські рекламодавці соціального спрямування у Facebook за останні 3 місяці
Головні українські рекламодавці соціального спрямування у Facebook за останні 3 місяці

Нещодавно журналісти "Української правди" опублікували розслідування, в якому виявили, що Вадим Столар досить тривалий час проживав на півдні Франції у період війни, і там мешкає його родина. Як Леонід Черновецький програв журналістам позови на 2 млн грн — читайте тут. За що Офіс Генпрокурора відкрив справу на Черновецького — дізнайтеся за посиланням.

Дмитро Чернишов

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.