Торік кожен другий ФОП був заснований жінкою, а кожну третю компанію також очолювала жінка.
Дослідження показують, що жінки частіше відкривають малі та мікробізнеси. А у розрізі середніх і великих підприємств переважають все ж чоловіки-керівники чи власники.
Про це повідомили у міністерстві економіки.
За словами першої віцепрем’єрки-міністерки — міністерки економіки України Юлії Свириденко, у час війни жінки все частіше беруть на себе лідерство.
«Торік кожен другий ФОП в Україні відкривала жінка. Кожну третю компанію очолювала теж жінка. Але при цьому гендерний розрив досі є щоденною реальністю багатьох українок», — каже Свириденко.
Водночас у міністерстві визнають існування гендерного дисбалансу в бізнес-середовищі. Тож для подолання гендерного розриву міністерство економіки за фінансової підтримки Ukraine-Moldova American Enterprise Fund (UMAEF, раніше — Western NIS Enterprise Fund), за реалізації з KSE Foundation Київської школи економіки та у партнерстві з AT «Ощадбанк» запустило грантову програму «Створюй!» для підтримки жінок, які є власницями виробництв.
Проєкт з бюджетом в $1 мільйон націлений на масштабування та розвиток малого і середнього бізнесу українок у сфері виробництва та перероблення.
Грантові кошти (максимальна сума — 15 тисяч доларів) переможниці програми зможуть витратити на:
Через два місяці після отримання коштів грантерки мають відзвітувати про витрачені кошти.
«Запит, який отримали у відповідь — вражає і ще раз доводить, що жінки прагнуть більшого. Наше завдання — створити умови, в яких кожне прагнення трансформуватиметься у нові бізнеси, що нині так необхідні економіці», — відмітила Свириденко.
За її словами, до оргкомітету програми вже надійшло більше тисячі заявок від підприємиць з усієї України.
Найбільша кількість заявок надійшла від власниць бізнесу із наступних регіонів України:
Найменше — зі східного (14%) та південного (9%). 12% апліканток розвивають свій бізнес у сільській місцевості.
Аналіз заявок на участь у програмі показав, що майже 60% учасниць представляють харчову та легку промисловість, зокрема виробництво одягу.
Поліграфія та меблеве виробництво також мають популярність, становлячи близько 5% від загальної кількості заявок кожна.
У Мінекономіки підкреслюють, що багато жіночих бізнесів було відкрито під час війни, і отримання грантової підтримки дозволить їм вийти на новий рівень розвитку.