Розширюється географія вітчизняного експорту
Цього року перед Україною стоїть багато викликів в економічній площині. Особливий фокус — на логістиці, експорті та збільшенні іноземних інвестицій. Про це зазначив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль.
«Перш за все розширюємо географію нашого експорту. Просуваємо українську продукцію на світовому ринку. Домовляємося про нові зони вільної торгівлі та безмитний доступ наших товарів у різні країни», — відзначив Прем’єр-міністр.
Він нагадав, що напередодні Україна та Велика Британія підписали документ про продовження режиму безмитної торгівлі ще на 5 років. Як повідомив очільник Уряду, минулого року обсяг торгівлі між Україною та Великою Британією виріс на 20% і перевищив 1,4 млрд доларів.
Також цього тижня Палата громад Канади ухвалила закон, який дозволяє запустити оновлену Угоду про вільну торгівлю між Канадою та Україною.
«Президент України підписав її в Канаді минулого року, і завдяки цій угоді буде запроваджено найсучасніший режим лібералізації ринків послуг і здійснення інвестицій. Переходимо на принцип роботи «дозволено все, що не заборонено» у відносинах із Канадою. Український бізнес та особливо ІТ-сектор отримають нові можливості», — підкреслив Денис Шмигаль.
Крім того, Україна домовляється про продовження «економічного безвізу» з Європейським Союзом. За словами Прем’єр-міністра, це так само про можливість українських підприємців експортувати свої товари до Європи без мит.
«Зараз експорт України до ЄС складає майже ⅔ від загального об’єму. Тому складно переоцінити важливість цієї угоди для українського бізнесу та нашої економіки», — зауважив Глава Уряду.
Денис Шмигаль нагадав, що Європейська комісія рекомендувала продовжити «економічний безвіз» до червня 2025 року. Це питання порушувалося цього тижня з Високим представником ЄС Жозепом Боррелем під час його візиту в Київ.
«Стратегічне завдання — це закріпити повністю вільний режим торгівлі України та ЄС в Угоді про асоціацію. Працюємо над цим. Так само домовляємося з ЄС про продовження «транспортного безвізу». Українські компанії повинні мати право і надалі виконувати перевезення без додаткових дозволів», — наголосив Прем’єр-міністр.