Усі документи для отримання вкладів потрібно подати до банку протягом 6 місяців після відкриття спадщини
Банк дізнається про факт смерті клієнта при зверненні родичів з оригіналом свідоцтва про смерть або нотаріально завіреною копією. Або при надходженні запиту від нотаріуса щодо наявності коштів померлого.
Нотаріуси допомагають спадкоємцям розшукати активи померлого, адже вони можуть не знати, скільки той мав рахунків, в яких саме банках і які суми там розміщені. Про це пише сайт Мінфін.
«У разі отримання свідоцтва про смерть клієнта, його рахунки блокуються до моменту звернення спадкоємця (спадкоємців). Будь-які подальші операції заборонені, окрім операцій з видачі готівки (та/або закриття рахунків) спадкоємцям на підставі відповідного свідоцтва про право на спадщину або свідоцтва про право власності, або дозволу нотаріуса на отримання спадкоємцем частини вкладу спадкодавця, або за рішенням суду», — розповіли «Мінфіну» у пресслужбі ОТП Банку.
Процедура успадкування для всіх банків є єдиною й регулюється Цивільним кодексом (ст. 1228−1233), а також нацбанківською інструкцією про відкриття/закриття рахунків, затвердженою Постановою НБУ № 705.
«Щоб отримати спадщину, людина має надати банку свідоцтво про смерть вкладника, свідоцтво про право на спадщину, яке можна отримати у нотаріуса, надавши йому заяву про прийняття спадщини, а також документи, що підтверджують її особу та право на спадщину. Банку також потрібно надати паспорт та код спадкоємця. І якщо такі є, додаткові документи. Наприклад, заповіт, договір про спільний депозит тощо», — уточнив начальник юридичного управління Unex Bank Ігор Куц.
Усі документи потрібно подати до банку протягом 6 місяців після відкриття спадщини.
Яка черговість успадкуванню депозиту:
«Зазвичай процедура успадкування коштів на рахунках та цінних паперах у банку займає від 2 до 4 тижнів», — додав Куц.
Юристи уточнили, що у свідоцтві про право на спадщину зазначаються такі відомості:
Хоча процедура успадкування банківських вкладів зрозуміла, люди ризикують втратити спадок за таких причин:
Юристи дають просту відповідь — кошти йдуть державі.
«Зазвичай банки зберігають гроші на рахунках 3 роки. Але якщо за цей час по них ніхто не звертається (ні власник, ні спадкоємці, то кошти відходять державі Україна, їх перераховують до державного бюджету», — підтвердив «Мінфіну» Ростислав Кравець.
А якщо банк закриють, то гроші взагалі пропадуть.
«Чисто теоретично, якщо банк буде ліквідовано, вкладники або спадкоємці не подадуть заявку на відшкодування до Фонду гарантування вкладів фізосіб, то цей депозит буде списано», — уточнила Олена Воронкова.
У зв'язку з усім цим, спадкоємцям радять не зволікати, і оформляти спадщину за близькими, що пішли з життя.