Для призначення інвалідності не обов’язково приходити до лікарні, а це можна зробити також дистанційно або засобами телемедицини.
З початку 2025 року замість застарілої медико-соціальної експертизи запрацює цифровізована система оцінювання на базі багатопрофільних лікарень. Перший етап змін передбачає запровадження електронної системи замість паперових справ і рішень.
Про це міністерство охорони здоров’я (МОЗ) повідомило 3 грудня.
Для людини перевага нової системи, за оцінками МОЗ, в тому, що вже не потрібно буде носити справи та стоси довідок із кабінету в кабінет.
«Передача інформації до експертних команд та між сферами охорони здоровʼя та соціального захисту відбуватиметься в електронних системах, зручно і прозоро», - йдеться у матеріалі.
Згідно з поясненнями МОЗ, усі етапи оцінювання фіксуватимуться в електронній системі:
«Завжди можна буде побачити, як змінювалась справа і якою була на момент оцінювання, які рішення приймались якими лікарями і хто які документи додавав, зокрема для оскарження чи перевірки обґрунтованості рішень. Це усуває можливість підроблення документів для справи заднім числом», - йдеться у новині від МОЗ.
На першому етапі справи складатимуться із заповненої форми та відсканованих документів, а в майбутньому система буде інтегрована з іншими реєстрами.
«Оцінювання можна буде проводити не лише очно у закладі, але й — за виконання певних умов та критеріїв — з виїздом додому, дистанційно, засобами телемедицини чи заочно на основі документів», - анонсували зміни в МОЗ.
Рішення про призначення інвалідності вважатиметься прийнятим після підписання усіма членами команди.