З чого це Фірташ подарував Черкасам 15 тролейбусів

Сергій Некто

Останні кілька тижнів Черкаси лихоманило через проблеми «Водоканалу».  Рахунки комунального підприємства виявилися заблокованими через те, що ПАТ «Азот» таким чином вирішив стягнути 18 мільйонні борги перед ним. Керівники КП навіть зверталися до міських депутатів за фінансовою підтримкою. Але потім місто неначе виграло джек-пот: «Азот» відкликав арешт з рахунків водоканалу, а міський голова відправився до Відня на перемовини з Дмитром Фірташа. Результатом цієї поїздки стала новина про те, що місто безоплатно отримає від «Азоту» 15 тролейбусів.

Ці тролейбуси в нашому місті вже давно стали легендою. Придбані в далекому 2012 році підприємством, вони мали стати подарунком місту від Валентини Жуковської, яка на той час обіймала посаду почесного президента ПАТ «Азот» та балотувалася до верховної ради від Черкас. В той час місту дарувалися дитячі та спортивні майданчики від “Азоту”, провели ремонт Палацу Культури (який, правда, був і досі є власністю “Азоту”, ). Не склалося. Пані Жуковська депутатом не стала, а «Азот» передумав дарувати ці тролейбуси місту.

За ці роки була не одна спроба вирішити їхню долю: їх намагалися продати місту, здати їх в оренду, створити спільне підприємство міста та «Азоту». Але щось постійно та заважало: то технічний стан тролейбусів, то вирішили купувати нові, а не ці, то юридичні тонкощі. І скільки б не лобіювала фракція «Черкащан» ці ініціативи -  інші депутати постійно знаходили відмовки.

Дійшло навіть до того, що минулого року на ПАТ «Азот» почали говорити про те, що краще ці тролейбуси вони чи то подарують, чи то продадуть Дніпропетровську ніж намагатися вирішити їх долю в Черкасах. Невідомо правда чи то була така лякалка для черкасців, чи не змогли домовитися із чиновниками Дніпропетровська, але далі чуток це правда не пішло і вони і далі залишилися стояти на підприємстві.

Сьогодні їх долю нарешті вирішили і урочисто передали місту. Для проведення урочистостей навіть перекрили середмістя на кілька годин. Хоча це не завадило природі перед урочистостями завалити сцену, а двом автівкам потрапити в ДТП. Для створення масовки  ПАТ «Азот» навіть привіз своїх працівників тримати прапори підприємства біля тролейбусів. Чи було то добровільно сказати важко, але в місті вже другий тиждень чути скарги працівників підприємства про затримки заробітньої плати.

Кульмінацією урочистостей стало перерізання стрічки перед тролейбусом, сумісні катання на ньому очільників міста та почесних гостей - представників пана Фірташа. Насамкінець не обійшлося і без озеленення міста - всією делегацію відправилися в мікрорайон Митниця, де заклали нову алею «дружби» міста та Азоту. Не вперше, до речі, пані Жуковська також це практикувала, але де тепер ті алеї...

Що буде коштувати місту цей подарунок покаже час. На сьогодні «Азот» позбавився від баласту, місто отримало, начебто, нові тролейбуси (якщо не враховувати, що вони весь час простояли під відкритим небом на території хімічного виробництва). Але чомусь згадуються слова із Гомерової «Одіссеї»: «бійтеся данайців, що з дарами до вас приходять».  Особливо коли ці дарувальники запрошують тебе до іншої країни, та ще й власним коштом (чи навіть свій літак надають? – про ці подробиці Анатолій Бондаренко не розповсюджувався, лище зазначив, що його поїздка бюджету нічого не коштувала). Заради одного дарування такого не чинять.  А нам залишається лише спостерігати за тим, які рішення тепер буде приймати міська рада. Адже вже сьогодні можна говорити про те, що там утворилася нова коаліція – «Батьківщина» - міського голови, БПП - секретаря міської ради та «Черкащани» - «Азоту».

Єдине, про що можна сказати з упевненістю - ми не скоро побачимо ці машини на вулицях нашого міста. На них не вистачає водіїв, та й в працівникам «Черкасиелектротрансу» вистачить ще роботи, щоб привести їх до ладу.

До речі, наступного дня можна було спостерігати, що без допомоги людей та техніки їх навіть не могли забрати із Соборної площі. Цікаво, а що буде далі?

 Сергій Костенко

No ad for you