Знищена "Мрія" у Гостомелі: екскерівника "Антонова" судитимуть за 8,5 млрд грн збитків

Знищена "Мрія" у Гостомелі: екскерівника "Антонова" судитимуть за 8,5 млрд грн збитків

Державі завдано шалених збитків. Найбільший український літак АН-225 "Мрія" було знищено у Гостомелі під час боїв за населений пункт. Тепер колишнього керівника держпідприємства "Антонов" Сергія Бичкова звинувачують у тому, що він не вберіг літак.

Про це повідомили в Офісі Генпрокурора. Правоохоронці скерували до суду обвинувальний акт щодо колишнього гендиректора ДП «Антонов» Сергія Бичкова. Слідчі вважають, що колишній керівник своєчасно не вжив заходів, щоб перевезти літак у безпечніше місце. Була можливість перебазувати найбільший  український транспортний літак до Німеччини.

Сергій Бичков — колишній керівник держпідприємства "Антонов"
Сергій Бичков — колишній керівник держпідприємства "Антонов"

Ще минулого року командир екіпажу «Мрії» Дмитро Антонов записав відеозвернення, де розповів, що перед повномасштабним вторгненням росії літак залишився у Гостомелі під Києвом, оскільки не було рішення про перегін. За його словами, майже за місяць до війни представники НАТО  через попередження про можливий напад росії на Україну пропонували керівництву «Антонова» перебазувати весь його флот у Лейпциг з усім персоналом, екіпажем та запчастинами. Але відповіді на це, за словами Антонова, не було. Тоді на підприємстві пояснили, що це особиста думка команди екіпажу, а об'єктивно причину назвати не можна, бо у перші дні вторгнення аеродром у Гостомелі був захоплений росіянами.

В результаті боїв повітряне судно "Мрія" було знищено. Державі завдано збитків на майже 8,5 млрд грн. Також було пошкоджено інші літаки (у т.ч. АН-124 "Руслан") та виробничі потужності підприємства.  30 березня 2023 року державний концерн "Укроборонпром" відсторонив генерального директора Державного підприємства "Антонов" Сергія Бичкова для проведення службового розслідування.

Сергію Бичкову загрожує максимум від 2 до 5 років в'язниці з позбавленням права займати певні посади протягом 3 років, а мінімум — штраф до 12,75 тис. грн за "службову недбалість". У березні стало відомо, що управлінець потрапив до СІЗО. Також СБУ висунула звинувачення за ст. 114-1 ч. 2 Кримінального кодексу України (перешкоджання законній діяльності ЗСУ та інших військових формувань в особливий період, що призвело до загибелі людей та інших тяжких наслідків),  що передбачає позбавлення волі на 8-15 років. Але невідомо, чи передадуть звинувачення до суду і за цією статтею.

Знищений літак "Мрія"
Знищений літак "Мрія"

СБУ, коли затримали тодішнього керівника "Антонова", зазначили, що за декілька днів до вторгнення рашистів керівництво підприємства не пустило військовослужбовців Національної гвардії України на територію Гостомельського аеропорту для підготовки його захисту. Також, як зазначають правоохоронці, літак був справний та міг летіти. Раніше СБУ оголосило підозру начальнику підрозділу з авіабезпеки Олександру Нетьосову, а також колишньому заступнику гендиректора Михайлу Харченку, який перебуває у розшуку.

[embed][/embed]

7 листопада 2022 року стало відомо, що новий літак АН-225 «Мрія» вже будується.  Вартість робіт складе близько 500 млн євро. Хоча на думку авіаконструктора Анатолія Вовнянка, це має коштувати 150-190 млн дол. Він вже готовий на 30%. Його почали будувати ще задовго до війни з росією, але грошей закінчити його створення у бюджеті України постійно не вистачало. Як раніше повідомляли в "Укроборонпромі", на відновлення зруйнованого літака потрібно було б 3 млрд доларів та понад 5 років.

«Мрію» почали створювати перед розвалом СРСР, у 1985 році. Літак планували використовувати для перевезення орбітального корабля «Буран» та ракети «Енергія». Як розповів авіаконструктор Анатолій Вовнянко, який брав участь в створенні багатьох літаків марки «Антонов», в тому числі таких як Ан-124 «Руслан» і Ан-225 «Мрія», зруйнованим літаком майже не користувалися до 2020 року, коли нею перевозили різні товари для подолання епідемії COVID-19. Хоча у травні 2022 року Володимир Зеленський наголосив на необхідності добудови другого літака "Мрія", яким протягом багатьом років не могли завершити.

[embed][/embed]

Ан-225 з максимальною злітною масою 640 тонн був найважчим літаком у світі. За час існування літак встановив щонайменше 240 світових рекордів. Базувалася "Мрія" у Гостомелі, як і більшість літаків авіаліній "Антонова". В день початку повномасштабного вторгнення росії аеропорт одним із перших опинився під ударом росіян.

Дмитро Чернишов

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.