Платні дороги в Україні: скільки їх буде та яка може бути ціна

У грудні 2021 року Кабмін анонсував будівництво першої платної дороги в Україні — 280-кілометрового автобану Краковець-Броди-Рівне.

Платні дороги в Україні: скільки їх буде та яка може бути ціна
Станом на грудень 2020 року ціна мала бути від 80 копійок до 4,6 грн за кілометр.

В Україні аналізують трафік на 6 основних маршрутах для оцінки доцільності запуску платних доріг. Вже є напрацьований законопроєкт та домовленості з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ).

Про це заявив заступник міністра розвитку громад та територій Сергій Деркач, передає сайт «Українські Національні Новини»

«Питання платних доріг — це вимога ЄС. У нас є напрацьований законопроєкт щодо цього і зараз ми працюємо над його втіленням…Для того, аби зробити якісну дорогу, потрібно провести аналіз інтенсивності руху, зараз такий аналіз ведеться по 6 дорогам, щоб запустити механізм платних доріг. Говоримо з інвесторами, є домовленості з ЄІБ», - сказав Сергій Деркач.

За його словами, після результатів аналізу руху ухвалять рішення про запровадження платних доріг.

«Рано чи пізно платні дороги все одно будуть», - додав він.

Де можуть з’явитися платні дороги

Наприкінці 2021 року в Україні обговорювали рентабельності платних автобанів. На той час заступник міністра фінансів Олександр Кава говорив, що великої кількості таких доріг в Україні не варто очікувати. 

Олександр Кава розповідав, що про платні дороги в Україні говорять останні 20 років.
Олександр Кава розповідав, що про платні дороги в Україні говорять останні 20 років.

«За темою швидкісних платних доріг у нас у країні розмови ведуться вже близько 20 років, - говорив Олександр Кава. - Щоб проект концесійної дороги був успішним та цікавим для інвесторів, середньорічний середньодобовий трафік має бути не меншим за 18 000 автомобілів. В Україні такий рівень трафіку є лише на невеликих відрізках: підходи до Києва та до деяких міст-мільйонників».

Представник уряду вказував на те, що на трасі Київ-Одеса середньодобовий середньорічний трафік міг бути лише близько 5 000 автомобілів.

«Це в 3,5 раза менше, ніж трафік необхідний для того, щоб концесійна дорога могла бути комерційно успішною, - говорив Олександр Кава. - Тому я бачу перспективні проекти в країні, але це невеликі дороги, а ля нова автомагістраль Київ–Біла Церква. Також я бачу перспективу будівництва концесійної дороги від міста Стрий (Львівська область) у напрямку Мукачево через гірський хребет».

Тоді ж, у грудні 2021 року Кабмін анонсував будівництво першої платної дороги в Україні — 280-кілометрового автобану Краковець-Броди-Рівне. Автобан мав з’явитися за кошти іноземних інвесторів. 

Протяжність дороги мала скласти близько 280 км, а час проходження маршруту зменшився б з 4 годин 20 хвилин до 2,5 годин. Магістраль, за проєктом, мала бути розрахована на швидкість 130 км/год, а реалізація проєкту мала відбутися в три етапи. Початок робіт запланували на 2022 рік.

Скільки коштували б платні дороги

Готуючись до цього рішення, в уряді навіть порахували вартість проїзду по платних дорогах. Станом на грудень 2020 року ціна мала бути від 80 копійок до 4,6 грн за кілометр

Ставка плати за кожен кілометр мала складати в євро

  • для мотоциклів з причепом (коляскою) і без нього, легкових автомобілів — 0,023;
  • для легкових авто з причепом з кількістю місць для сидіння до 10 (включаючи водія), вантажних авто з дозволеною максимальною масою до 3,5 т — 0,023;
  • для вантажних авто з дозволеною максимальною масою від 3,5 до 12 т, автопоїздів з дозволеною максимальною масою до 12 т, автобусів з кількістю місць для сидіння від 10 до 29 і з дозволеною максимальною масою не більше 12 т — 0,045;
  • для вантажних авто і автопоїздів з дозволеною максимальною масою понад 12 т, автобусів з кількістю місць для сидіння більше 29 і з дозволеною максимальною масою понад 12 т.

Експерти оговорювали необхідність введення платних доріг для проїзду важких фур. 

Головна Актуально Україна на часі Youtube