Для 57% опитаних, бюджет на різдвяний та новорічний шопінг становить від 1 000 грн до 5 000 грн.
Попри третій рік повномасштабної війни 65% опитаних українців не планують відмовлятися від святкового шопінгу. Минулого року цей показник становив 59%, а у 2022 році — 61%.
Про це свідчать результати опитування, проведеного компанією Deloitte у листопаді 2024 року.
Всього в дослідження громадської думки взяли участь понад 1 000 респондентів.
Святковий настрій не зникає, а лише міцнішає. 65% опитаних розпочнуть різдвяний та новорічний шопінг у період з 1 до 24 грудня. Минулого року цей показник був на відмітці 59%.
Новорічні витрати переважають. 45% опитаних витратять більше коштів на святкування Нового року, ніж Різдва. Для більш ніж половини респондентів (57%) середній святковий чек становитиме від 1 000 грн до 5 000 грн.
Фокус на найважливішому. 7 із 10 респондентів планують спрямувати частину свого різдвяного та новорічного бюджету на благодійну допомогу, а 79% із них підтримають захисників на передовій. Серед покоління бебі-бумерів (народжених між 1947 та 1961 роками – ред.) 91% спрямують кошти саме на допомогу українським військовим.
Штучний інтелект змінює підхід до шопінгу. 23% респондентів виявили готовність використовувати ШІ під час святкового шопінгу для пошуку ідей щодо подарунків, знижок. Цей показник знижується зі збільшенням віку: від 41% у зумерів до 13% серед людей покоління бебі-бумерів.
Раціональність у покупках. Українські споживачі готові чекати на доставку товару з-за кордону, якщо його вартість на іноземному сайті дешевша на 20%. Крім того, 50% покупців під час святкового шопінгу покладуть додаткові товари в онлайн-кошик, щоб отримати безкоштовну доставку.
Купують українське. 41% опитаних під час різдвяного та новорічного шопінгу планують придбати товари від українських брендів і постачальників.
Шопінг без переплат. 56% українців віддають перевагу продавцю, який пропонує можливість оплатити товари частинами без додаткових процентів.
За результатами опитування, на прийняття рішення щодо покупки впивають:
За результатами опитування компанією Deloitte, майже 53% респондентів святкуватимуть Різдво лише 25 грудня, 28% українців – двічі (25 грудня та 7 січня), 13% українців – лише 7 січня.
«Основною причиною відмови українців від різдвяного та новорічного шопінгу стануть обмежені фінансові можливості», - йдеться у дослідженні.
54% опитаних відмовляться від новорічних покупок через брак коштів, а 48% не будуть витрачатися у свята через війну.
Понад 10 тисяч гривень на Різдво та Новий рік планують витратити 17% опитаних, які мають власний бізнес. Серед військовослужбовців таку суму покупок орієнтуються 12% респондентів, а серед тих, хто працює у комерційних організаціях 8% готові витратити понад 10 тис. грн.