У серпні 2024 року громадяни придбали 5499 електромобілів з пробігом
За підсумками серпня українці купили сумарно 9,4 тисячі легкових електромобілів, що є абсолютним історичним рекордом. Якщо порівняти підсумки серпня 2024 року з попередніми періодами, зростання до липня складає +35%, а до серпня минулого 2023 року аж +68,5%.
Таку статистику 2 вересня презентував інститут досліджень авторинку.
Структура сегмента за підсумками серпня наступна: основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка таких 58,3%, або 5499 шт. Це поки в рамках одного місяця, бо більше «електричок» не прибувало.
Другий за обсягами підсегмент — внутрішні перепродажі легковиків групи BEV, частка 28,9%, кількість — 2724 шт.
Нові електроавто займають лише 12,8% у своїй групі, а у кількісному вимірі це 1209 штук, і це знову рекорд!
Як змінилися показники за цими підсегментами:
(М-М — місяць у порівнянні з попереднім місяцем, Y-Y — у порівнянні з аналогічним місяцем попереднього року).
«Доволі солідний набір «вагомих» плюсів. Тобто, сегмент показує зростання попри всі негаразди з доступністю електроенергії. Але, тепер час згадати і про нюанси: найбільший стрибок (у розрізі місяць до місяця) відбувся саме для імпортованих електромобілів, і цьому не могло не посприяти інформаційне поле, у якому жваво обговорювалася ймовірність запровадження 15% податку на першу реєстрацію легковиків», - йдеться у дослідженні.
Цей податок зачепив би також електромобілі. Тож частина покупців (не менше третини, якщо опиратися на статистику імпорту легковиків загалом, а також продажів нових легкових машин) під тиском згаданих обставин здійснила покупки раніше.
«Саме для електромобілів є ще один чинник: акцизи на пальне підвищать його вартість на АЗС. За попередньою оцінкою експертів, бензин та дизпальне можуть подорожчати на 2 грн/л, газова суміш — на 5−6 грн/л. Тобто, маємо ще одну обставину, яка підштовхує автомобілістів переходити на більш економні електричні авто», - вважають експерти.
Третій чинник – це істотне зниження середніх ринкових цін на електромобілі. Але українцям доводиться приймати рішення в непростих умовах: економні та порівняно доступні електрокари, водночас за тривалої відсутності електроенергії вони здатні перейти в категорію нерухомості.
Так чи інакше вихід буде знайдено, адже точно 122,5 тисячі електричних транспортних засобів на батарейній тязі (а саме стільки зараз є в українському автопарку) навряд чи хтось залишить без руху. До цього числа включено 119,6 тис. легкових електромобілів, 2978 вантажних та 7 електробусів.