Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії
Сплачувати за комунальні послуги потрібно вчасно та в повному об’ємі. Проте не завжди ці послуги надають відповідної якості.
Про те як правильно скаржитися та що потрібно для цього мати розповіли у громадському об’єднанні «Асоціація юридичних клінік України».
Для початку, щоб скаржитись на неякісне надання послуг комунальниками вам потрібно мати укладений з ними договір. В кожному із договорів прописаний вид послуг (водопостачання та водовідведення; вивезення сміття; газопостачання; електроенергія; теплова енергія; управління багатоквартирним будинком).
«Необхідно обрати один із потрібних договорів та уважно ознайомитись із ним. В документі прописані ваші права та обов’язки, як споживача і, так само, права і зобов’язання надавача комунальних послуг», - порадили у громадському об’єднані.
Звернутись до виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку з претензією. Звернутися можна як усно, так і шляхом надсилання скарги на електронну пошту або на електронну адресу.
«Ці дані Ви можете знайти у договорі, або ж вони доступні у мережі Інтернет. До листа можете прикріпити фото, на яких наявні докази не добросовісного виконання робіт комунальниками, або ж наслідки до яких призвела їхня бездіяльність», - порадили українцям.
Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язані прибути на виклик споживача не пізніше ніж протягом 1 доби з моменту отримання претензії.
«Ця особа проводить перевірку на факти порушення надання комунальниками послуг і, на підставі цього, складає акт – претензію. Цей акт складається у двох примірниках. Один залишається у вас, а інший – в особи, яка здійснює перевірку», - розповіли в «Асоціації юридичних клінік України».
Неналежне надання комунальних послуг – це відсутність тепла, води чи світла, або надання послуг не в повному обсязі або послуги можуть бути неналежної якості.
У акті-претензії зазначаються:
«У разі проведення перевірки якості наданих послуг з централізованого водопостачання, постачання гарячої води або постачання природного газу споживач має право здійснити забір проб. Інформація про такий забір проб включається до акту-претензії», - йдеться у поясненнях.
Результати перевірки можна оскаржити в суді
Якщо виконавець комунальної послуги або управитель не прибув на виклик або необґрунтовано відмовив підписати акт-претензію, то у такому випадку акт підписується споживачем та двома його сусідами.
«Після чого надсилаєте даний акт-претензію рекомендованим листом виконавцю комунальної послуги або управителю. За номером поштового відправлення на сайті Укрпошти можна відстежити коли і кому вручений лист. З цього моменту починається відлік строку», - йдеться у рекомендаціях.
З моменту отримання акту-претензії підприємство-надавач комунальних послуги або управитель багатоквартирного будинку має 5 робочих дні, щоб розв'язати питання. Він може або задовольнити вимоги, або ж надати обґрунтовану письмову відмову.
Відсутність відповіді від виконавця означатиме, що він визнає претензії споживача.
«Якщо послуга не надавалась, то виконавець зобов’язаний самостійно здійснити перерахунок вартості послуги за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості, а також сплатити споживачу неустойку (штраф, пеню) визначену договором або законом», - йдеться у порадах для українців.
А що ж робити, якщо відповіді немає, або вона незадовільна? В такому випадку потрібно звертатися до органів контролю:
«У випадку отримання офіційної відмови у задоволенні вимог щодо перерахунку ви маєте право оскаржити таке рішення в судовому порядку», - йдеться у роз’ясненнях.
Звернутися до вищезазначених органів можна:
Основою для оскарження дій або бездіяльності підприємств-надавачів послуг будуть наступні докази:
У разі звернення до суду для захисту прав споживача судовий збір не стягується в судах усіх інстанцій.